torsdag 30 juli 2009

Snart, snart snart.... nu?! Och en Morsdags LO (uppdatering)

Igår blev det 2 kort i all hast. Tog ut lite komptid på eftermiddagen när sista patienten var avklarad. Inte för att göra kort utan för att jag verkligen inte alls mådde bra. Men det gav sig. Tippar på en portion stress, en portion trötthet och två portioner sommar och dåligt med mat.
Korten ja... Ungarnas äldsta kusiner fyller år nu i helgen och det blev med andra ord kort till en liten princessa som fyller 4år och ett kort till en tuffing som blir 7! Tänk va fort tiden går! För bara 7 år sedan var han liten som bara den och låg och mös mot "fasters" axel(för det är ju makens brorsbarn... men jag säger faster ändå!). Princessan är ju några månader yngre än sonen min och där är det på något sätt lättare att hänga med i svängarna...
Nu är det snart dags! Jag ska fortsätta packa... för imorgon bär det av ner till mina underbara små monster som jag nu varit utan en hel vecka! Jag längtar och saknar dem så jag håller på att gå sönder!
Där trodde jag att det var slut för ikväll... men... så blev det inte.

På makens begäran blev det en LO under kvällen. Han tycker att jag ska "scrappa av mig" innan de kommer hem, dvs scrappa så mycket jag bara orkar nu så han slipper se mig scrappa när han väl kommer hem ;-)
Resultatet blev en LO med en närbild på årets morsdagspresent. En underbar Kalla i mörk fuxia! Jag älskade den!

3-D lack på blommorna och runt kortet.Spetsen är engelsk och otroligt vacker i verkligheten.Pappersbandet var svårare än jag trodde att trä eftersom det var krusigt. Pappret gick sönder så jag fick göra om hål, chalkning och snörning en gång till.

Men NU är det allt för ikväll för nu ramlar jag snart omkull av trötthet!

7 kommentarer:

Cyllan sa...

Såå snygga kort och din LO i inlägget under var med snyggt gjord
(härlig historia bakom den lilla flygturen)
Hoppas du får en skön helg tillsammans med barnen, mannen och svärföräldrarna
Kraaam C

Angel sa...

korten blev jättefina och LOn var helt underbar..
Önskar dig en trevlig helg

Kram

Tygbiten sa...

Åh jag älskar din LO. Så snygg!!! Vilka fina färger och dekos.
Snygga kort också men LO:n den bara är så underbar!!!
Kram Tina

Flisan sa...

Den där Lo:n såg inte lätt ut att producera. Snyggt med snörningen. Förstår att det krävdes lite tid och pill. Men det är verkligen jättesnyggt. :)

ZozzosLiv sa...

Jätte fina kort...O LO.n är ju bara föör snygg...Fint jobbar med alla detaljerna!! Ilove it!Kram

Lingon och lime sa...

ojoj vad vackert - såå otroligt duktig är du :-)

Emily sa...

Vad fina de blev! gillar ängeln ;o)

Kramar