lördag 25 juli 2009

Min inspirerande och kreativa vän!

Jag har en underbar hobby. Den fyller kroppen med välbehag och en känsla av ro. Men jag har inte hittat den själv. Jag har funnit den genom en underbar vän. En av de där vännerna som man träffar alldeles för sällan men som man, när man träffas, kan prata med som om man inte gjorde annat. Vi har umgåtts sedan gymnasiet och jag kan inte riktigt fatta att det är 11 år sedan vi tog studenten... vart tog tiden vägen?

Hur som... Tack vare henne har jag idag en utbildning, man och två underbara barn! Det var när jag hälsade på henne i Örebro där hon pluggade som jag insåg att Örebro, där skulle jag kunna bo! Och i och med det hamnade jag på Örebro universitet och audionomprogrammet. Vi hamnade t.om som grannar i samma hus (även den kontakten ordnade hon åt mig! TACK!). Det var i Örebro mitt liv började... det var där jag insåg vem jag var och började tro på mig själv igen. Tro på att jag var värd något. Och med den nya insikten så kastade jag mig ut och vågade mig på att träffa "det motsatta könet" :-D Och där dök min man upp från ingenstanns... På den vägen är det...

Vi flyttade båda, efter några vändor runt om i landet, tillbaka till Stockholmsområdet där vi kommer ifrån. Och idag bär det av till min lilla favoritbutik på Söder, Skapa Hobby. Vi ska fylla på förråden :-)

Efter mycket vånda så har det blivit en LO. Den betyder enormt mycket för mig och jag ville att allt skulle bli perfekt... men pappret var så otroligt mycket svårare än jag hade trott! Jag ville ha med texten i nederkant och den tog upp mycket plats! Och då blev det svårt. Dessutom hade jag inte rätt färg på stämpeldynan till "vacker som en saga"... men nu är den iaf klar och jag älskar det här kortet!!! Jag har passat på att använda dekorationerna från Deko-swapen på FL också :-) (Tack!) Jag har lagt till 3 stora brads (2 blommor och en rund) och en TH philosofy tag med texten"artful". Stämplar från Tingtura och papper från Maja Design.

Texten lyder: "Om du försöker att leta efter en vän kommer du att märka att de är mycket sällsynta. Om du försöker att vara en vän kommer du att finna dem överallt." Bårdstansen är från fiskars.
Nu ska jag äta frukost, hoppa in i duschen, njuta av tystnaden som normalt sett aldrig infinner sig annars en lördagmorgon och skriva inköpslista inför frossandet i papper och stämplar idag :-) Behöver en ny skärmaskin och det ska jag köpa idag de har någon inne, min skär snett och nu är jag trött på att försöka korrigera hela tiden.

Ha en underbar lördag vettja!


8 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Vacker LO och vacker text!

Anonym sa...

Söta du! den är jättefin! gråter en skvätt ;o)
Ses snart. Kramar

Pyzzlan sa...

Vilken fin och stämningsfull LO! Härligt att komma ihåg en vän såhär. Ha det gott!

Tygbiten sa...

Härlig Lo och så skönt att ha en så´n vän. Så skönt med vänskap som håller även om man inte ses så ofta.
Kramiz
Tina

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vilken underbar vänskap! Så vackert beskrivet och jag kan förstå hur stor betydelse det har för dig.

Lo'n är underbart vacker, så fin. Stilfull och med ett rakt budskap. T.o.m jag sitter här och blir lite rörd...

Ha de bäst snäckan, hoppas ni hittar många fynd idag!
Kram / Angelica

Cyllan sa...

Det är bara att hålla med övriga - underbart vacker LO.
Hoppas du hittar mycket kul-ligt på din shoppingtur
Kraaam C

Angel sa...

jag håller oxå med de övriga, mycket vacker LO!

Hoppas du hittade mycket skoj på din shoppingtur..
kram!

ZozzosLiv sa...

Helt ljuvlig LO...Du fick allt att fungera såå fint på LO.n trots att någon annan valt dekosen...Kraam