söndag 26 juli 2009

Scrappträff och sillpremiär...

Idag har varit en härlig dag. Jag har varit på min första scrapträff någonsin :-) Tack för idag gumman! Ses i morgon :-D Jag har fått så mycket tips och idéer. Och så har jag testat en "sill" för första gången och jag inser att den är beroendeframkallande!! Mycket fint och smidigt var det! Jag är ju lite långsam när jag scrappar ;-) så det blev inte mer än ett kort och en LO. Men jag är mer än nöjd med det för det är mer än jag någonsin gjort på en och samma dag tror jag :D

LO'n är av sonen som just nu bara har Star Wars och superhjältar i huvudet. Typisk 4 åring med andra ord! Hade självklart missat att köpa orange CS men snälla Emily hade ett som jag kunde norpa. Resterande papper inhandlades vid gårdagens shoppingfrossa. Då hittade jag även "hero"-stämpeln. Ser ni silhuetten av Darth Vader?! Det är inte jag som har ritat men däremot värdinnan som är grym på att rita på frihand!

Testade som sagt sillen... och efter lite dektektivarbete så hittade vi ett passande alfabet :-) Minns inte vad det heter men Jedi någonting! Det är sedan embossat med Cloissonè - Molten granite.

Flames som också är utskurna i sillen... Färglagda med promarkers.
Det blev ett födelsedagskort till en liten kille också. Det är många födelsedagar under hösten och på makens begäran så tjuvstartar jag med tillverkningen redan nu för att slippa sitta i klistret när det väl är dags.
En baksida. Fick låna lite stämplar idag och bland dem var denna underbara lilla hÄngel... Texten är en separat stämpel från SkapaHobby. Nu ska jag vila ögon och hjärna inför en ny arbetsvecka. I morgon blir det IKEA efter jobbet och då behöver jag vara lite allert ;-)
Ha en underbar kväll!

6 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Shit vilken cool LO!!:-)
Kortet är fint o stilrent...
Kraamar

Anonym sa...

vad fin den blev, embossingen blev superbra!
Kramar Emily

bitte71 sa...

Vilken häftig LO - verkligen passande typsnitt till rubriken!
Och kortet var jättesött!

Maja Stokk / eyovine sa...

Men du!!!! Vilken ruggigt coool LO. Superduper snygg =)
Kortet var pojkgulligt =)

Kramiz Maja

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Nej men vad läcker Lo'n är! Har också två tokiga superhjältefans här hemma! Visst är de för härliga!

Så himla snygga detaljer, med skuggan, bokstäverna, elden och "hero"-stämpeln! Urläcker!

Så man kan alltså skära ut så snygga grejer med sillen?! Jag har ju en som jag köpte i början av Juni (begagnad) och jag har inte ens packat upp den än... Dels glömmer jag bort den och dels måste jag få undan på mitt skrivbord så jag har plats till den. Men jag är ju sååååå sugen nu efter att sett ditt alster!

Kortet är också jättefint, smart att ha lite framförhållning!

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Bettan sa...

Visst är de goa med sina hjälteidoler :-) Min har tack och lov växt ifrån det nu, men istället har det avlösts av döttrarnas prinsessor :-o Helkäck lo du har gjort och lågorna blev ju kanonfina!