torsdag 9 juli 2009

Diskmaskin? Inflyttningspresent! Blogcandy! & omröstning!

Det blir inte mycket gjort här hemma just nu. Barnen är inte lika lyckliga i mitt scrappande som jag är ;-) Med andra ord blir det bara scrap när de gått och lagt sig och eftersom lilltjejen fortfarande inte sover så länge när man lagt henne så är det kort om tid. Men ett kort lyckades jag i alla fall med igårkväll. Till älskade lillebror som flyttade till ny lägenhet i helgen! En underbar lägenhet mitt nere på stan med höööögt i tak, små klädkammare i varje rum och diskmaskin! (fusk!) Fast det är klart. Maken blev plöstligt inspirerad igen till att leta efter en diskmaskin till oss :-) Inte ett helt lätt uppdrag till vårat kök där diskmaskinen max får vara 45cm bred och 80cm hög. Vi har letat runt ett bra tag men inte hittat något som fungerar riktigt bra till våra minimala marginaler. Jäkla 60-talskök av minimått!
Ja ja, kort var det ja! :D Här är kortet till lillebror. Vänster insida. Höger insida. En baksida. Jag måste påminna maken om att rita klart min personliga stämpel så jag får skicka iväg en beställning...
BloggCandy!
Underbara Yoli har en BloggCandy ute just nu för att fira att hon har en helt sprillans ny blogg! Kika in får ni se! De mest underbara skapelser både var gäller scrap och smycken...

Och när ni ändå är hos Yoli så passa på att kika på omröstningen i Deko-utmaningen. Jag har ett bidrag med :-) Helt underbara bidrag allihop, men jag håller tummarna! Märkligt, men jag har nog aldrig varit så nervös för en utmaning som denna. Det var ett svårt kit att scrappa med och fin fin kunkurens...

5 kommentarer:

Cyllan sa...

Vilket härligt kort din lillebror ska fåå - gillar det där trollet himla mycket för han ser ut att vara såå full av bus (fniss)
45cm diskmaskiner finns men om de är 80 höga har jag noll koll på
För kvinnan som skulle designa vårt kök fick för sig att sätta in en 45cm såå att vi skulle få mer skåpsbredd men vi ville hellre ha en stoor diskmaskin (ler)
Har varit inne och tittat/röstat hos Yoli...håller tummen!
Kraaam C

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Som vanligt har du gjort ett helt fantastiskt kort! Så snyggt med tingturastämplarna och trollet - urfin färgläggning!

Hoppas ni får tag på en diskmaskin snarast - det är ju hopplöst att inte ha en sådan! När vår pajjade, fick jag snabbt en reserv - mannen... Hihi! Det tog inte lång tid innan vi fixat en ny!

Som jag sagt innan - ditt kort hos Yoli är urfint! Och enligt kommentarerna har du fått dig en hel del fina röster! Det verkar ganska jämt mellan alla bidragen! *ler*

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Anonym sa...

Som vanligt så är jag så imponerad av dina kort! de är så genomarbetade och med en underbar harmoni!!

Kramar Emily

Karin sa...

Jättefint kort! Jag blir så impad av dina kort-insidor som du alltid gör så snygga, en fröjd för ögat!
kram kram1

Örnen sa...

Underbart kort!!