söndag 26 juli 2009

Lo'bidrag till Eyovine's utmaning

Härligt inspirerande och kreativa Eyovine firar 1år som scrappare. Och det firar hon med en underbar utmaning. Utmanande på många sätt för kriterierna var som följer:

Måste ha:

  • mönstrad bakgrund
  • minst 2 foton
  • knappar
  • wellpapp
  • sömmar (för hand eller maskin)
  • blommor
Får inte ha:
  • bling
  • rubons
  • minirosor
  • pärlor (halvpärlor, pearl maker, liquid pearls)

Som ni kanske förstår så var det en rejäl utmaning för mig som älskar minirosor, brads, bling och pärlor ;-) Jag syr aldrig på kort eller LO's eftersom symaskinen är hos mamma min fortfarande och för hand blir det bara inte lika snyggt för mig. Wellpapp har jag aldrig använt. Jag gillar inte knappar och foton är svårt eftersom jag inte kan skriva ut själv och därmed inte redigera fotona innan jag framkallar=alla är 10*15 och det är trångt... sällan jag hittar kort jag kan beskära själv som jag vill. MEN! Den här gången hade jag rätt kort, wellpapp från en pizzakartong (som det kommit papper i) och en idé om vad jag skulle kunna göra med detta. Så under shoppingdagen igår inhandlades knappar :-) Bland annat ;-)

Mitt bidrag blir en LO om Linnéa så klart... en rosa liten tjej ända ut i fingerspetsarna! :D

Wellpappen är nedsmutsad med distresserna Vintage photo, Old paper och Walnut stain. Sedan stämplade med walnut stain, hittade ett litet hjärta som i "korsstygn" på Skapa Hobby igår. Där hittade jag även ett embossingpulver i rosa som var gudomligt: Cloisonné - Burnised rose. Alfabetet är QK Emily classic. Hjärtana har jag liftat hos Hoppetossan och de är ritade för hand på mönsterpapper och nedsmutsade med distresser. Söm av en halvhård tjock guldtråd som följde med i Skapas månadspaket för maj (tror jag det var). Blommor så klart! Blandade märken... Bortsett från trollsländan och den rosa metallblomman så är allt annat i mitten av blommorna faktiskt knappar! Hittade guldfärgade knappar från YouDo igår. Jag hittade dessutom en underbar lite löv-stämpel för 5kr som jag har stämplat runt blommorna och sedan färglagt med ProMarkers.
Mer blommor. Och tydligare bild på bladstämpeln.


Jag känner mig faktist riktigt nöjd med denna färgexplossion :-) Så nu ska jag gå och äta frukost och sedan ska jag se om jag inte kan kravla mig in i duschen. Min underbara man ringde fem över sju i morse och väckte mig bara "för att du inte ska glömma hur det är att gå upp på morgonen!" Vilken rackare! Usch va jag saknar dem!!!

Har jag tur så blir det en scrappträff idag hos underbara Emily som jag bloggade om igår... Det vore hur kul som helst så nu håller vi tummarna för att det inte dykt upp något på vägen :-D

7 kommentarer:

Örnen sa...

Underbar LO!!

Angel sa...

Det blev riktigt supersnyggt!
Den ska du gott vara nöjd med!

Kram

Maja Stokk / eyovine sa...

Kul att du ville vara med =). Å så snyggt det blev!!!

Cyllan sa...

Vilken rosa läckerbit din LO bidde
och kul att du utmanade dig att pyssla med material som du inte använt förr
Ha det gott
Kraaam C

Jiz sa...

Den blev helt underbart vacker!

bitte71 sa...

Jättevacker layout!

TesaB sa...

Den är ljuvlig!!! Fantastiskt fint med alla olika blommor och knappar och färger!