onsdag 13 maj 2009

Trädgårdsmästare?

Den här LO'n har legat på lur ett bra tag. Egentligen ända sedan jag först började med "scrap" i januari. Har bara inte hittat rätt skiss till den förrän nu. Korten är tagna hemma hos mina föräldrar när lillkillen hittade en gullviva i gräsmattan som morfar var tvungen att spara när han klippte gräset ;-) LO'n blir mitt bidrag till Scrap-ateljens maj skiss utmaning.

Papper, thickers, band & strass var med i ett månadspaket från Skapa Hobby (tror det var i februari redan). Swirls från QK. Blommor och rosor från Prima.

Skruvbrads från Panduro. 2 stycken charms som jag vunnit på Tradera.



Sjuka igen

Det blev inget dagis idag för något av barnen. Lilltjejen hade feber innan hon skulle läggas för kvällen och har varit vaken mer eller mindre hela natten och hostat och hackat. Näsan hennes liknar ett vattenfall av grönt slajm (kommer ni ihåg att det fanns något på leksaksaffären på 80-talet som hette något liknande slajm, minns inte stavningen bara... det rann i fingrarna och var hur äckligt som helst! Brorsan älskade det! *ler*). Hur som haver. Inget dagis, ingen inskolning den här veckan... Det gick ju så bra! Hon åt där för första gången igår och det hade gått hur bra som helst! Det känns bra att lämna henne när man vet att hon trivs! Fast jag har nog aldrig kännt mig så ensam som jag gjorde när de skickade hem mig igår morse. Har ju inte gått hem från dagis helt själv sedan hon föddes... Jaja, nya förhoppningsvis friska tag på måndag igen!






9 kommentarer:

Cyllan sa...

Hääärlig LO och wow vilken blomster prakt du fått dit (e så avis på er som får det att se såå lätt ut med måånga blommor)
Hoppas barnen snart e krya igen
Kraaam C

cia sa...

Jättehärlig LO!
Kul att du fick med text på "rullen" också!

Miss Goldie sa...

Jag gillar den lilla textrullen, den hr jag inte sett nånstans förr. Sååå snyggt med alla blommorna också! Hoppas lillan kryar på sig snart!

ZozzosLiv sa...

Nej men sååå fiin LO!!Verkligen...Gillar allt med den...Duktiga du!!;-) Textrullen kommer jag att lifta någongång om det är OK??:-) För den var såå fräck...Ha det bäst!!!Kraamar

P.S HOPPAS ni blir friska snart!!Dessa jädrans sjukdomar!!!

Alex sa...

Åh vilken söt textrulle! Gillar den massor! Härlig, blommig LO! Hoppas ni blir friska snart!

Jiz sa...

Jag har ju kvar din födelsedagspresent med! Och du fyllde för LÄNGE sedan...

Örnen sa...

Jättehärligt LO! Jag gillar alla fina blommor :-)

Bettan sa...

Så fin den är! Kul rulle du har gjort, och jag bara tokälskar de där grönblanka bokstäverna. Mina är snart slut *snyft*

bitte71 sa...

Åh, vilken härlig LO: gillar alla blommorna och den lilla textrullen var jättefin!