torsdag 7 maj 2009

Torsdagsblues

Jag börjar jobba 25e maj! Efter att ha gått först arbetslös i fyra månader och sedan mammaledig i 13 månader så känns det faktiskt rätt skönt och kul att komma igång igen. Det är en spännande utmaning och allt känns nytt fast jag har gjort det förr ;-)
Dottern började på dagis igår, första inskolningsdagen. Idag är dag 2... ska bli spännande att se om det fungerar lika bra idag som igår! Hon är snorig idag, men det har vi ju varit ett tag...
I morgon åker vi till svärföräldrarna och firar födesedagar igen. Äntligen säger barnen som saknar farmor och farfar. Ska bli skönt att se något annat ett tag och kul att träffa kusinerna till barnen som växer så det knakar de också!
Inget skapat på flera dagar och det kliar i fingrarna. Har fått hem nya hydrangeor och papper och jag bara längtar efter att sätta igång. Har två utmaningar som väntar på att få tas i tu med... Jag hoppas att jag hinner!!

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Oj, är det redan inskolningen (tycker det var häromdagen jag läste om din vånda inför inskolningen, attans vad tiden går!) och dags för jobbandet! Men vilken råtur du har som redan fixat till det med jobb! Vad är det för sorts jobb då? Önskar dig lycka till - både på din nya arbetsplats och med lillskruttans inskolning!

Ha de gott!
Kraaam / Angelica

Midscrap sa...

Å så roligt att se trollen på en LO! Det är första gången =) Kortet med Lådbilstrollet är jättefint precis som alla dina andra alster =)

Kram
Malin
Scrappers