fredag 15 maj 2009

Färgsprakande LO

I senaste månadspaketet från Skapa Hobby fanns detta underbart färgsprakande papper som glittrar mer än vad som syns på bilden... Jag älskar det men det är långt ifrån vad jag har vant mig vid att scrappa med så vilken utmaning det blev! Allt på LO'n kommer ur paketet bortsett från öljetten i dolda journalingen, vita bomullsbanden och chalket jag smutsat kanterna med...
Första gången jag smetat ut sonens ansikte men det berodde på de halvnakna korten (det finns så mycket märkliga människor där ute). Även kallingarna smetades ut, de är för övrigt i samma färg som bandet men med hajar på :-D
Skar loss blomman till hälften och la pappersremsan bakom eftersom jag ville att hela blomman skulle synas.
Journalingen är dold bakom fotomattan. Kopparfärgad öljett med naturvita tunna bomullssnören.
3 gröna metallicbrads som hamnde något snett.
Band fast två organzablommor i blåa bandet med ett tunnare rött sidenband, hittade inga brads med lagom stort huvud till hålet i blomman ;-)
Allt för nu. Dottern ska få sin andra antibiotikaslurk för dagen och sedan är det middag!



6 kommentarer:

Tygbiten sa...

Så fräsch! När du pratade om färgmonster såg jag något helt annat framför mig ...
Jättesnyggt!

Örnen sa...

Vilken härlig LO!!

cia sa...

Jättehärlig färgexplosion:-)

Maja Stokk / eyovine sa...

Läcker!! Gillar hur du lagt organzablommorna på varandra och knutit med band.... har såna blommor jag å som bara ligger... men detta liftar jag av dig om det är ok?

Kramen Maja

Alex sa...

Så härlig LO! Älskar idéen med organzablommor! Vilken tur att du inte hade "rätt" brads för så där blev det hur läckert som helst! :-)

*kramiz*

my world sa...

Så fin den blev! Jag har också dessa papper och jag har använt ett av dom till min dotters konfirmationskort. Kram