onsdag 20 maj 2009

2 snabba kort

Hemma med sjuka barn fortfarande, eller hemma hade jag ju varit ändå... Tror dock att vi börjar ana ljuset igen! Börjar jobba på måndag vilket ska bli jättekul! Hur mysigt det än är att vara hemma med sina små så är det ändå skönt att få komma iväg hemifrån en stund och få känna sig som något mer än mamma en stund. Det är inte fy skam att vara mamma, men ibland saknar jag att vara bara jag. Nu blir jag ju "audionom-jag" på jobbet men ändå. Det ger mig längtan efter att få komma hem till familjen. Maken tar inskolning nästa vecka med lilltjejen eftersom det havererade för oss den här veckan. Ska bli kul att se hur det går. Känner jag honom rätt så har han middagen klar när jag kommer hem från jobbet, diskat och fixat... ja allt det där som jag aldrig lyckas med på dagarna. Men så har han ju ingen tidskrävande hobby att underhålla på dagarna heller ;-)

Det har blivit två kort idag. Ett blått och ett rosa... Stämplarna är från Panduro, texten har maken skrivit ut åt mig (saknar ju fortfarande skrivare). Färglagda med promarkers. Har börjat sukta lite efter att prova på att måla med distresser men det blir dyrt att börja köpa det oxå, har ju bara en ;-) Insidor och baksida.
Har målat iriserande glitterlim på simglasögonen samt blommorna. Ett och samma papper, grönt på baksidan och blommigt på framsidan...Insidor och baksida...

12 kommentarer:

Jenny sa...

söta kort och härliga sommarfärger på det sista!

Unknown sa...

Åh, så söta! Så fina och välarbetade! Jag har aldrig tålamod nog till att göra insida (vill vidare till nästa projekt ;)men ibland sätter jag något litet på baksidan. Beundrar er som gör hela kortet så fint!

Jiz sa...

Hur mycket kommer du att jobba?

Karin sa...

Åååh vilka fina kort! va snyggt du gör inne i korten.. jag orkar aldrig det ;) Jättefina..
lycka till med jobbet=)
kram!!

Tygbiten sa...

Åh vilket arbete du lägger på insidan av korten.
Jättefina kort, har de papperen på kort nr 2 så jag kanske ska använda dem ikväll. Du gav mig lite inspiration. =)

Carolas Bod sa...

Otroligt fina kort du gjort :-)

Helt fantastiska framsidor, men sedan bli det ju en härlig överraskning då man öppnar kortet

Örnen sa...

Jättefina kort! Vad duktig du är som dekorerar så många sidor :-)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Gud vad jag bara vill köpa det där sommar/vår-kitet från panduro! De är nog de sötaste motiven hittills i den serien!
Sen blir de förstås extra snygga i dina kreationer - grym färgläggning, snyggt upplägg och läckert dekorerade kort! Älskar att du dekorerar så mycket på ett endaste kort (många tenderar ju "glömma" bort de andra sidorna)!

U rock bruden!

Ha en härlig långhelg!
Kraaaam / Angelica

Cyllan sa...

Ååå vilka härliga sommarkort du skapat (sitter bara o njuter)
Ha det gott
Kraaam C

bitte71 sa...

Åh, vilka fina kort - är det Pandurostämplarna? *gillar* Jag är alldeles för lat för att dekorera insidan, men det blir ju så jättefint! Och jag känner igen det där med att man vill "komma ifrån" och vara nåt annat än "bara" mamma ibland.
Kram M

Laila sa...

Bara tittar runt och njuter av allt det fina du har gjort... :-)

ZozzosLiv sa...

Woow GO GIRL!!Sååå fiina!!!!:-)Snabba kort??Detta skulle ta en evighet för mig att göra iaf...;-) Så sommarljuvliga båda två!Kraam