torsdag 28 maj 2009

Sanningen om mig... och en KAOS!

Jag har fått en KAOS, eller rättare sagt... jag väntar en kaos från härliga pinglan Dolliver. Jag blev så glad att jag log från öra till öra och maken undrade om jag hade vunnit på lotto... :-D Tack så mycket! Förklarar senare vad en KAOS är för er som inte vet.... hinner inte nu.... för NU ska jag berätta sanningen om MIG efter uppmaning av samma kalastjej!


Så håll i er för här kommer det! A) first list 10 honest things about yourself - and make it interesting, even if you have to dig deep!
Man ska alltså berätta tio sanningar, gärna djupa sådana, om sig själv...
B) Pass the award on to 7 bloggers that you feel embody the spirit of the Honest Scrap.
Skicka vidare awarden/utmaningen till 7 personer man tycker har en ärlig anda gällande skapandet (och som man är mer nyfiken på!) *ler*
Så jag börjar med mina 10 sanningar!
  1. Jag är livrädd för baciller av alla de slag. Jobbar stenhårt med detta eftersom det är svårt att vara bacillfri med små barn ;-)
  2. Jag älskar jordgubbskräm (ekströms) med chilinötter i! *skäms*
  3. Jag har en förkärlek för choklad som ligger på gränsen till beroende :-(
  4. Appropå beroende.... jag är en beroendemänniska vilket manifesterar sig på många olika sätt... just nu är det scrapp och Internetshopping.
  5. Mitt hjärta längtar desperat efter ett tredje barn, men jag vågar inte berätta riktigt hur mycket för min man... för det ska inte bli fler.
  6. Jag kan vakna genomsvettig på nätterna av rädsla för att bli lämnad för någon annan. Är en kombination av otroligt svartsjuk men med fullt förtroende maken, konstig kombination jag vet!
  7. Jag har förmodligen sämre självförtroende än de flesta, undviker att se mig själv i spegeln/spegelbild när jag har andra omkring mig för att slippa jämföra med mindre människor. Ja jag vet att alla säger att de har dåligt självförtroende... men det finns många grader av självförtroende...
  8. Jag är väldigt självkritisk och har därmed även en omättbar törst efter bekräftelse.
  9. Jag har ett sjukt förhållande till mat och kan hetsäta för att sedan må så illa att jag faktiskt övervägt att ta livet av mig mer än en gång (idag mår jag bättre än jag gjort på många år, men innan jag träffade maken var det riktigt jobbigt ett tag). Undra på att man inte går ner i vikt när man dessutom är emetofob och inte ens klarar av att spy upp allt äckel man just fått i sig ;-)
  10. Jag har glömt hur man gör när man simmar!!

Mina hemska sanningar, eller iallafall några av dem. Det finns fler men det här var de jag vågade visa upp publikt! Nu utmanar jag......... Åh, jag vet inte än. Måste fundera lite, de flesta jag skulle vilja utmana har redan fått utmaningen... Jo! Jag utmanar er som känner för att anta utmaningen (i sann "jag-avskyr-att-skicka-vidare-kedjebrev-anda". Mao bryter jag 7-bloggsmönstret, men det får vara ok för idag...

Nu ska jag försöka slappna av och njuta av att det är fredagkväll, det är vackert väder och på söndag är det ju Mors dag! Bara det är värt att fira ;-)


2 kommentarer:

Cyllan sa...

Hej på daj!
Såå otroligt modigt att skriva ut obekväma sanningar om dig själv (går och klurar på mina 10 sanningar som kommer ut under veckan när CC:n är över). Ett par av dina sanningar stämmer ganska bra in på mig med...ska du veta så det här med att "man inte är ensam om att vara..."stämmer nog bättre än man tror.
Ha det gott
Kraaam C

Jiz sa...

Nu har jag skrivit mina sanningar. Utmaningen blev lite modifierad...

Jag var inte riktigt lika modig som du!