tisdag 30 juni 2009

Lunchgäster och korttillverkning.

Trots att maken kom hem på oväntad lunch tillsammans med en gammal kompis från universitetet så har det blivit lite scrappat idag. Men nästa gång han tänker bjuda hem någon på lunch så vore jag ju tacksam för lite mer förvarning så jag hinner städa av lite innan ;-) Inte ringa en timme innan och säga att de är på väg och vill ha lunch!

Resultatet av scrappandet ser ut så här... Det är ett kort till en nyfunnen vän vars födelsedag jag missat! *skäms* Jaja... bättre sent än aldrig! Pappret kommer från Sei, blommorna är prima, Reprint och You do. Stämpeln är självklart en Penny Black. Det börjar nog bli dags att köpa på sig lite fler motivstämplar för det börjar bli svårt att variera sig mellan panduro och Penny Black ;-) Pappret är ur Skapa Hobbys senaste månadspaket, strassen ur ett av deras tidigare paket.
Det syns dåligt på fotot men blommorna har små droppar 3D-lack för dagg-effekt och rosorna är överdragna med glitterlim. Även rosorna i igelkottens bukett har fått lite glitterlim som effekt. Grå minibrads som håller fast band och en liten sol med texten "made with a smile" på baksidan.
Höger insida. Inkido-stämpel i brunt och runt om har jag stämplat med bubbelplast och distress dyna (vintage photo). Pappret var lite glansigt i kvalitén så det fäste dåligt, men det gör inget tycker jag, det passar rätt bra med bara en antydan till prickigt.
Vä insida med min hemska handstil. Blommorna på pappret är silverfärgade men det syns inte på fotot ser jag.
Och så en baksida...



2 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfina välarbetade kort alla tre!!! *pekar på inläg här nedan*
Å visst har vi använt samma papper ;)..

Kramiz Maja

Iram Saleemi sa...

Tack så mycket för det tjusiga kortet:) I love it!

Du är verkligen duktig på att tillverka egna scrapkort...jag blir verkilgen inspirerad av att du orkar hinna med detta tillsammans med dina två småbarn och maken...you go girl:)

Kramar Iram