söndag 14 juni 2009

Deko-utmaning

Härom dagen landade ett kuvert med underbara små ting i brevlådan här hemma. Yolis deko-kit!! Äntligen en giltig anledning att få plocka fram scrapsakerna igen! I kuvertet låg härliga dekos och papper och min första tanke var: Enkelt! Det här blir en LO med kort från när jag var barn! MEN! Det var inte så lätt att hitta rätt foto som jag trodde, de ligger nämligen nerpackade längst in i källarförrådet :-D Hm... Så det blev till att tänka om och resultatet av två dagars ångest och vånda blev ett kort istället. Har vridit och vänt på papper och blommor, fingrat på paljetter (som jag har en liten smärre "fobi" för sedan barndomen) och funderat. Vi får väl se vad ni tycker om resultatet. Har testat mina distresser för första gången i skarpt läge, har ju 2 som jag inte kommit underfund med riktigt (vintage photo och old paper). Krävs nog en hel del träning känner jag.

Deko-kitet innehöll: 2 st mönsterpapper, vit tag, snöre, rosa band, rosa ros, 2 knappar, 3 guldpaljetter, 3 retroblommor i olika storlek, 3 vita blommor och grönt blad.
Mörkbrun cs som kortbas. Rejält nedsmutsad ljusrosa cs därefter med qk-swirls och bubbelplast-stämplat. Hade ingen bubbelplaststämpel så jag tog riktig sådan och virade runt akrylklossen, fungerade utmärkt! Har lagt till 2 vita rosor, 2 rosa blommor och en nougatbrun sådan, 1 knapp, metallhjärta, ram med notor och 3 metallblommor...

Det syns inte så väl men jag droppade 3D-lack på blommorna som daggdroppar.Tagen är infärgad med distresserna mina, stämplde med en del av en stämpel från Pysselmyran och swirls från qk. Miniramen är hittad på tradera, notpapper från gömmorna

Det var allt för den här gången! :-D Nu ska vi trotsa regnet och åka till Ica Maxi, därefter bär det av till mina föräldrar för att plantera blommor ståendes i garaget eftersom regnet öser ner!

12 kommentarer:

Cyllan sa...

Tycker du lyckades kanon med dekoration-kitet. Det blev ett supersnyggt kort.
Kraaam C

Tygbiten sa...

Oh så fint det blev, gillar metallrosorna. Så snygt du fick till färgerna, har svårt att blanda rosa och orange men du fick till så snyggt Kram Tina

ZozzosLiv sa...

Den blev ju jättefiin!! Superljuvligt kort!!!Kraam!

cia sa...

Grattis till kitet! Och vad fint du skapat med det.
Vet du vad metallroosorna var för märke?

Loreleii sa...

Cia - Nej, jag köpte dem via tradera... fanns i flera olika färger och ett par olika storlekar.... Sorry :-S

Tack för era snälla kommentarer!

Alex sa...

Fint! Gillar alla dekorationer du har med! Många fina detaljer att vila ögonen på!

Pyzzlan sa...

Härligt och stämningsfullt kort. Jättefina detaljer!

Örnen sa...

Åh vilket vackert och annourlunda kort!! Me like a lot!
kram kram.

Jenny sa...

Jättesött kort! Gillar de dova färgerna och stämpeln är ju underbar!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Sååååå snyggt tjejen! Riktigt, riktigt läckert! Den där lilla fotoramen är ju bara sååå cool!
Kortet känna enormt snyggt genomarbetat och du har fått det så jädrans fint med färgerna. Den lilla trollungen är underbar!

Hoppas allt är bra annars? Hur går det med jobb och dagis för den lilla? Håller tummarna att allt gått bra!

Ha de bäst!
Kram / Angelica

Maja Stokk / eyovine sa...

Säger bara W-O-W!!! Detta kortet var super duper snyggt!!! Vackert in i minsta detalj.. å allt är så harmoniskt! Bra jobbat tjejen!!

Kram Maja

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Tjena bruden!

Kikar bara inom för att önska dig en glad midsommar!
Ha de bäst!
Kram / Angelica