måndag 8 juni 2009

En "lottningsvinst" :-)

Härliga och inspirerande Yoli har haft lottning av dekorationskit för en kommande utmaning i hennes blogg. Och jag blev uttagen att få ett :-) Jag känner mig varm i hela kroppen! Det är otroligt spännande att få se vad det är i kittet eftersom det är en hemlighet än så länge! Jag hoppas på att kunna komma på något kul som bidrag. Jag kommer förmodligen bo vid brevinkastet tills det kommer ;-) Maken, som inte är lika galen i det här som jag, fattade inte vad jag fånlog för när han kom in i vardagsrummet... Men han lär bli varse när jag plockar fram alla scrapsaker som jag nu i helgen för omväxlings skull plockat undan!


Annars är det som vanligt. Barnen är sjuka, den här gången är det öroninflammation hos båda två. Var hos husläkaren idag som konstaterade en otosalpingit hos sonen och media otit hos dottern. Men ingen antibiotika utan vila och avvakta än så länge. Maken var med han också, han vaknade med hela kroppen full av utslag härom dagen. Inget smittsamt och inget som gör ont eller kliar, men de kommer tydligen vara kvar i ca 8v innan de sen ska gå bort av sig självt. Ett mystiskt härligt namn var det på dem; Pityriasis rosea. Hade jag aldrig hört talas om tidigare.


Appropå maken. Måste ju visa vad jag fick av honom och barnen på morsdag förra helgen :-)

2 kommentarer:

Jiz sa...

Underbara blommor. Är det en calla?

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh vad spännande med Yolis utmaning - vet precis vad du menar med fånleendet... Och min man fattar heller ingenting.. *ler* Ofta sitter min man och stirrrar på mig då jag läser min blogg och tillhörande kommentarer. Tydligen tycker han att det är roligt med mina glada tillrop och mina "ÅÅåhhh.." som jag slänger ur mig lite då och då..

Hoppas ni hämtat er från diverse åkommor. Själv har jag råkat på en bronkitförkylning som gör att jag går runt och piper från luftrören hela tiden. Ont i halsen, huvudet och magvärk. Lägg sen ett ton trötthet på det så har du fått till Angelica-kakan! *ler* Men det ska visst vara övergående så det är väl bara att stå ut!

Ha de gott tjejen!
Kraaam / Angelica