måndag 1 juni 2009

2 utmaningar... 2 vinster!! :-)

Det är första gången någonsin jag vinner en utmaning och så blev det dubbelt upp! Jag är så stolt :-) Tack alla som har röstat och jisses vilken konkurens det var! Underbara bidrag allihop! Nu måste jag klura ut nästa månads utmaningar (en kort och en LO) eftersom det är priset i utmaningen :-D
Till kort-utmaningen på FL, utlyst av momoffive, var kraven som följer:
Morsdag-kort i valfria färger
Dekorationer ska vara blommor,brads och band/spets
Vill man inte ha en stämpel på så går det bra utan eller om man vill använda sig av kort eller bokmärken, tja vad fantasin tillåter.

Mitt bidrag såg ut så här:Pappret är från DCWV (Gold Stripe Luxury & Green Ornaments). Igelkott från Penny Black och textstämplar från Inkido ("Mors dag" är embossad i svart). Blommor från Prima Marketing.

Crémefärgad organza, silverfärgade vaxade glaspärlor i 8mm samt 4 mm. Charmen är en Traderavinst jag längtat efter att få inviga.

(bilden hamnar åt fel håll hur jag än vrider och vänder)

Har provat masking för första gången... Var kul, tänker jag göra om! Pappret är nedsmutsat med fluid chalk.

Stämpelmotiv från Inkido.

Text från Inkido samt swirls från qk sophisticate.

Och en baksida....

Efter en underbar skiss som Zozzo presenterat blev en LO till...

Cardstock i färgen fawn som bas. Övriga papper är från Keisercraft. Det bruna är randigt på andra sidan och det var det randiga jag först tänkte använda, men det blev lugnare för ögat med "baksidan" istället. Lite blandade blommor, lite iriserande glitterlim på rosorna och de ljusrosa blommorna. Ljust lavendellila/rosa halvpärlor... snacka om pilljobb! Letade efter självhäftande men hittade inga... så det fick bli att limma! Det är första kortet på lilltjejen med hårspänne.

Hittade dessa underbara små metallsiffror hos Countryscrap. Stora siffror på ena sidan och lite mindre på andra sidan. Jag valde de stora den här gången.
Såg ett kortsettkort i någons blogg (minns inte vem tyvärr!) och blev inspirerad. Så några öljetter och ett organzaband fick bli en "korsettrygg" mitt i LO'n.
En liten närbild på några av blommorna och en egentillverkad pin med älva i.

5 kommentarer:

Örnen sa...

Åhhh vilket vackert kort och fin LO!!
Kram :-)

Unknown sa...

Underbara alster! Du är fantastiskt duktig på att få till blommorna vackert!

Grattis till vinsterna :)

Karin sa...

Vilket underbart välarbetat kort! Superfint! såå många fina detaljer. Layouten är oxå kanonfin, men massa blommor å fina detaljer..
kram kram!

Anonym sa...

Vad fina!!! du är så duktig gumman!
Kramar Emily

Unknown sa...

Tjusigt tjusigt!