fredag 28 augusti 2009

Sneak-peaken revealed!

Nu hoppas jag att de har kommit fram. Ev är det en som fortfarande är på väg. Men de andra borde vara framme. Och är de inte det så får ni blunda ;-)
Jag pysslade ju med sonen förra helgen och här är vad jag hann med. Mina 3 första kaos-awards! Tanken var att hålla samma skiss och upplägg på alla 3, en slags "serie á la Loreleii" ;-) Först ut är Zozzo's! Tjejen är grym på vintage och den här var den som kändes mest vintage av dem även om de är vintage alla tre (min "favorit-genre"). Fjärilsstämpeln kommer från Crafty Individuals. Stämplad på vitt album-papper, distressat med faded jeans, broken china och old paper, en silver och en gulddyna... Skimret syns inte på kortet, men det finns ett litet skimmer ;-) Den "runda" stämpeln längst ner till höger hittade jag på Skapa Hobby och är embossad i ett pulver som blir silver/teal-flammigt. Har använt samma emossingpulver på hjärtanen.
Den här gick till Cyllan! Vet inte om hon eg är en rosa person, är nog egentligen mer glad i starka färger, men jag tyckte den passade bra. Här är fjärilsstämpeln distressad med old paper och old paper och milled lavender, silver och guld. Embossade stämpeln syns lite dåligt ser jag... Den var väldigt lik pappret i färgen och blev inte så framträdande.
Och sist men inte minst. Här kommer Tygbitens kaos! Vet inte varför hon är "blå" för mig!? Men jag tänker automatiskt blått när jag tänker på henne :-) Fjärilarna distressade med old paper och tea dye, guld och silver (så klart). Embossat med samma pulver som ovan fast detta i svart och silver. Tack tjejer för att ni förgyller min vardag med goa blogg-kommentarer & härligt ögongodis i era egna bloggar!

Annars då? Har flyttat på jobbet, pust och stön! Men det kommer bli bra! Just nu ser det dock lite halvfärdigt ut ;-) Men jag har en känsla av att vi kommer få ordning och reda och på köpet trivas riktigt bra!
Hemma knallar det på. Har varit en "frisk" vecka än så länge *peppar peppar* Men jag har ont i halsen och känner en begynnande förkylning. Försöker ignorera den så gott det går ;-)

Ha en underbar helg nu!!!


Eventuellt blir det ett besök på Skapa Hobby i morgon. De har nämligen REA och även om jag inser att jag kommer ha ont om scrap-möjligheter under hösten så är jag lite sugen på att åka upp och se om jag inte kan hitta några små godsaker. Men! Det står och faller med om jag kommer upp ur sängen i morgon för så ont som jag har i ryggen efter att ha flyttat möbler så vette katten hur det ska gå. (Bara idag har jag lyft bokhyllor fulla med papper, flyttat 2 stora Kinnarps-bord och inte bara en gång utan in och ut ur samma rum inte mindre än 4 ggr! Inte smart med en rygg som är kass från början).




4 kommentarer:

Cattis sa...

vad mycket fint det fanns här. Gillade kaos korten jättemycket! =)

Cyllan sa...

Tjingeling!
De är ju heeelt fantastiska - alla 3 KAOSEN - Wow!!
Är såå glad för min ROSA som ligger på soffbordet framför mig såå visst gillar jag rosa för jag gillar allt med färg (gör ju även alster i brunt ibland bara för att variera mig..fniss)
Ha det gott tjejen och jag hoppas du hittar lite ork ibland mellan jobb och familjen, till ditt pyssel
Kraaam C

Karin sa...

Wow! Vilka supersnygga KAOSAR, helt urläckra! Lyckliga dom kommer bli som skall få dessa!
kram !!

Ina sa...

Håller FULLSTÄNDIGT med Essmo, de är ju SUPERFINA.

KRAM