onsdag 5 augusti 2009

Så långt bort!

Idag är ingen bra dag.... Inte alls...


Det har ju gått så bra med lilltjejen och hennes amningsavvänjning. Hon, storebror och maken är hos mina svärföräldrar sedan 2 veckor tillbaka. Jag var där i helgen och nu vill jag åka tillbaka :-( Det har gått jättesmidigt. Hon har sovit bra, varit glad och när jag kom så var det som att jag aldrig varit borta bortsett från att hon inte längre klädde av mig när som helst och hela tiden för att amma. Det har med andra ord inte varit särskilt svårt att slappna av och njuta av lite "alone-time".

Men så i morse ringde maken mig när jag satt på jobbet. Lilltjejen har haft 40 graders feber sedan i går kväll och reagerar väldigt dåligt på alvedon och ipren, dvs nästan inte alls :-( Nu är jag orolig. Feber brukar jag sällan reagera särskilt starkt på. Men att sitta 2.5 timmes bilväg ifrån dem när det är så här... det gör ont i kropp och själ. Så länge jag är på jobbet går det bra för då har jag så fullt upp att jag knappt hinner tänka på något annat än just jobbet. Men nu. Nu gnager och maler tvångstankarna. Borde jag åka ner? Borde de komma hem? Borde de åka till läkaren? Är det magsjuka på gång? Öroninflammation? Förgiftning av svampen hon knaprade i sig från gräsmattan igår? Har hon tänder på G och reagerar med feber för första gången någonsin? Har hon ont? Saknar hon mig?

Och vad 17 skulle jag kunna göra om jag nu var där nere?! Ingenting annat än vad de redan gör... dvs ge febernedsättande, svalka, trösta och vätska... För några veckor sedan hade jag inte tvekat. Då hade hon fått amma sig till ro hur mycket hon hade velat. Men det går ju inte nu för jag vägrar börja om med det nu när det äntligen börjar ge sig. Och då är jag inte till större tröst än pappa. Jag vet, man är löjlig. Eller... Nej, jag kan inte ens säga det. Jag är bara mamma med allt vad det innebär. Dvs ångest, otillräcklighet och smärta i själ och hjärta när de små inte mår bra.


Inget scrappat idag heller. Orken och idéerna är slut! Jag har beställt nya kort och håller tummarna för att inspirationen ska komma tillbaka. Jag har foton som jag vill scrappa men hittar inga bra papper till dem eftersom personerna på fotot har ganska krävande färger på kläderna och jag inte ville ha blått papper till LO's om dotterns första timmar i livet ;-) Känns bara galet på något sätt...

Jag hoppas att inspirationen kommer tillbaka snart för det hade varit kul att göra en eller två projekt till innan de nu kommer hem med buller och bång. Men idag är själen för orolig för att komma till ro med att skapa...
I brist på annat

att visa upp så blir det idag 2 bilder på ungarna tagna på ParkenZoo för ett par veckor sedan! :-) KOM HEM SNART!


2 kommentarer:

Emily sa...

Hoppas att Linnéa mår bättre!! många kramar till dig!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Usch ja, visst är det jobbigt då barnen är sjuka på avstånd. Klart man vill vara där även om de får bra omvårdnad utan dig. En mamma är ändå alltid en mamma liksom ;-)
Jag hoppas att lilltjejen blir frisk snarast och att du får träffa dem fort, fort!

Sååå himla fina alster du gjort sen sist!
Härligt med den kladdiga, snygga kort och en helt underbar LO om morsdag-presenten! Så himla läckert med bokstäverna, fjärilen och snörningen. Blomsterhörnan är också helt vacker!
"Up, up & away"-Lo'n är urfin! Så häftigt med flygplanet och banderollen!

Och du - grattis till den lyckade amningsavvänjningen!

Ha de bäst vännen!
Kraaaam / Angelica