tisdag 18 augusti 2009

En KAOS-award! Med tillhörande noinering av nya vinnare! :-)

Har fått en underbar KAOS-award från en underbar tjej! Härliga Dolliver/Angelica har skapat denna underbara kreation som jag nu har står på display i bokhyllan i vardagsrummet :-) Det är svårt att fånga allt härligt på bild men det är både crackle paint, underbara stämplar, mist (tycker jag mig se) och massa härligt! Tack så mycket gumman! Va glad jag blir!

För er som inte vet vad en KAOS-award är kommer här en förklaring "klippt och klistrad" från skaparen Yoli's blogg!

KAOS(Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje)
En levande logga som sänds till någon man uppskattar. Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare. Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar. Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem. Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
Titel: KAOS – Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10×15cm
Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också. På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på. I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare. Kanske skriva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.

Så nu återstår för mig att utse de tre som ska få en KAOS från mig... och självklart att göra dessa 3 KAOS-awards också! Något som maken inte kommer bli strålande glad av men vad gör det när man blivit förärad med något sådant här!!

Så efter att ha funderat en hel del, vilket inte vill säga lite kommer här mina tre tre KAOS-awards-vinnare:

Cyllan - En tjej som inte bara gör underbara ting med sax och papper, en underbar person som verkar hur go som helst! Färgglatt som svartvitt så blir det bara så rätt!

Tygbiten - En suverän scrappare vars kort och LO's gör mig glad. En tjej jag som lär av varje gång jag kikar i bloggen hennes!!

Zozzo - Tjejen som alltid lämnar så underbara kommentarer, som värmer i hjärtat och som sedan jag började scrappa har peppat och inspirerat mig! (och nu kommer det där Loreleii-kortet som jag har lovat så länge och aldrig kommit mig för att skicka!)

Om ni nu mailar era adresser till mig på: loreleii@live.se så lovar jag att det kommer varsin KAOS så fort jag bara hinner.

Jag skulle kunna nominera så många fler, så jag hoppas på fler awards så jag får utse tre till! Men just nu blir det lite lagom att börja med 3 :-) Jag ska fundera lite på hur de ska se ut och drar det ut ett par veckor på tiden så beror det på att vi ligger sjuka igen :-/ Men de kommer! Jag lovar!!

6 kommentarer:

Tygbiten sa...

Jag bugar och bockar. Tack snälla söta rara för detta.
Blir så glad för detta men lite irriterad på mig själv att jag inte hann före. Fick ju en KAOS av Yoli och jag har redan utsett mina kandidater men tänkte vänta tills jag gjort dem. Kan skvallra om att du är en av de 3 som ska få min KAOS =D. Motivering kommer.

Än en gång tack tack.
Tina Lidell
Holmen 155
46296 Frändefors

Angel sa...

MYCKET bra val. :-D
Alla tre är underbara skapare..

trevlig kväll på dig, kraaam

Cyllan sa...

Vilken underbar KAOS du fått att ha i bokhyllan.
Ett stort tack för nomineringen till en KAOS ifrån dig. Det ska bli såå kul att få en KAOS ifrån dig hem i min brevlåda
Ha det gott
Kraaam C

ZozzosLiv sa...

Åååh så ROLIGT!!!Vilka värmande ord!!:-) Ser såå framemot att få ett KAOS ifrån dig...Av självaste Loreleii:-) woohooo!!;-) Kraamar Meddelar adressen på familjeliv

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Heeeej snäckan!

Vad kul att du blev så glad av KAOSen, älskar att glädja människor med så små medel!

Ska bli kul att se hur dina ska se ut - dina utnämnda är sååå värda en KAOS!

Hoppas allt är bra med dig och att du inte jobbar ihjäl dig? Här är det fullt upp med flytet inför operationen... Nervositeten närmar sig :-)

Ha de bäst!
Kram / Angelica

Ina sa...

Hej hopp

Vilken kul grej med KAOS, och vilka FINA kort du gjort, personerna du utsett passar ju helt klart in på beskrivningarna, hoppas du kommer få flera för du är bara bäst och gör SÅÅÅÅ underbart vackra kort.

Krya på sonen ordentligt nu.

KRAM KRAM
Carina