fredag 4 september 2009

Tyck synd om mig inlägg!

Nej! Det är verkligen inte rättvist! Jag har ingen lust, tid och ork med det här... Ligger sedan igår hemma med magsjuka. Än så länge, peppar peppar, så har bara jag kroknat. Jag hoppas på att hinna pigga på mig så pass att jag kan ta hand om resten av familjen när det är deras tur :-( Varför finns sådana här sjukdomar egentligen? Vad ska de vara bra för? Jag ser inte poängen med dem, de har inget berättigande... Men men, vad ska man göra åt det. Det är bara att kämpa på och hoppas att man ser ljuset i tunneln förr eller senare. Jag som hade en så härlig helg planerad och nu är den grusad av detta. Typiskt!


Jag hoppas att ni andra mår bättre och att ni slipper vad jag har nu. Har inte hunnit skapa något alls sista tiden och det är kanske inte så konstigt med jobb, sjukdomar och familj. Det blir helt enkelt ingen ork över. Ingen tid heller för den delen. Det mest kreativa jag gör just nu är att sticka en ny halsduk åt mig själv och inte ens det kan jag göra idag för garnet tog slut igår och jag tar mig inte till garnboden för att köpa mer förän i nästa vecka! Orättvist! Men men... Lila kommer den iaf att bli :-) Inget komplicerat alls, bara vanlig resårstickning (6r, 6a) men en härlig lila färg och varm kommer den att bli när den är klar. Sonen har lagt en beställning på en röd mössa när jag är klar, vi får väl se om jag hinner och ffa om jag lyckas för jag har aldrig stickat en mössa i hela mitt liv! En babyoverall är det mest komplicerade jag har lyckats med och det är mer än 10 år sedan.


Nu ska jag åter igen krypa ner under täcket.... Vila en stund och sedan kolla av jobbmailen när jag tar mig upp över ytan igen.
Ta hand om er!


3 kommentarer:

Mathilde sa...

ÅH vilken snygg halsduk det kommer bli! Själv kan jag bara sticka räta maskor än så länge. Får åka till mormor igen för en ny kurs och lära mig aviga. Men å andra sidan har jag blivit en jäkel på att sticka räta ;)

Jobbigt med magsjuka, det är verklgien en värdelös sjukdom! Hoppas du blir av med den snabbt!

Kram och krya på dig!

Emily sa...

Stackars vännen! du har otur du!

Vad fin halsduken blir, snyggt garn.

Många krya på dig kramar!!

Cyllan sa...

Tjiingeling!
Krya på dig o för att roa dig lite kan du titta inom min blogg o hämta det jag har åt dig
Kraam C