onsdag 23 september 2009

Hundra år och sju bedrövelser


Ja ungefär så länge sedan känns det som att det var sedan jag sist uppdaterade här. Vi har varit sjuka igen, magsjuka så klart, vad annars! Jag och ungarna åkte dit den här gången. Maken verkar ha klarat sig. Lagom tills man tror att alla är på bättringsvägen så blir båda barnen sämre i magarna igen. Än så länge inga kräkningar men det vette gudarna hur det är med oss egentligen... Jag håller dock fortfarande tummarna för att vi ska ta oss till jobb och dagis i morgon för jag har MASSOR att jobba igen nu när jag varit borta igen.


Jobbet tar en del tid och energi också och precis som jag trodde innan jag började jobba så räcker dagarna inte längre till att scrappa allt det där jag vill scrappa om. Stickningen ligger i hyllan och den har jag lite mer tid till eftersom den inte kräver lika mycket koncentration.


Helgen spenderade vi som sagt med huvudet i varsin hink. Men annars då... Jo, ungarna är på dagis och verkar trivas bra. Vi jobbar och verkar trivas skapligt bra vi också tror jag. Nu närmar sig "födelsedagsmånaden" och det är lite värre. Vi har 6 födelsedagar att avverka på ungefär 5 veckor så det blir en del shopping, planering och tårta ;-) Kul så länge man är frisk, lite värre när man inte hinner göra varken kort eller handla presenter p.g.a. alla härliga krämpor som hör hösten till.


Men! Trots allt gnäll så vill jag bara att alla ska veta... Jag ÄLSKAR hösten! Finns inte en bättre årstid! Den är vacker, luktar gott och man kan andas utan att drunkna i luftfuktighet! Man får börja ta fram vackra halsdukar, skor och kläder igen! Appropå skor! Jag hittade ett par underbart sköna mörkt bruna höga... stövlar i skinn på Ecco (alla ni som nu tänker "tant!" får bita sig i tungan!! för det finns inte skönare skor *ler*). Priset var ju inte gratis och min lilla plånbok hade inte utrymme för dem. Men! Mina underbara föräldrar såg min ångest och i lördags, mitt i alla kräkhinkar och äckliga blöjor, så kom ett litet paket smygandes utanför porten. "Mina" stövlar! Tack säger jag bara! Äntligen ett par stövlar som jag kan knäppa över mina feta vader! :-)
Nu kan även jag gå i kjol i höst utan att frysa om benen och utan att kombinera kjol och gympadojjor ;-)


2 kommentarer:

Tygbiten sa...

Åh vilka snygga stövlar. Grattis, du är värd dem.
Jag älskar stövlar, äger flera olika men inga dyrare. Jo jag köpte ett par i våras som hade kostat 1300 och så var det 70% rabatt.Sådana fynd gillar jag.
Kram

Emily sa...

Ecco har så många snygga stövlar nu! är oxå jättesugen på ett par svarta men min plånbok är inte lika glad ;o)

Kram