söndag 21 februari 2010

Lördagspyssel

Nu är det snart dags igen, nästa födelsedagsbarn. Den här gången en kille och trots att han snart är 28 så blev det ljusblått. Det damp ner en ny stämpel i lådan härom dagen och jag bara tvungen att testa den. Min första hÄngel!! Jag som sa att jag inte skulle skaffa några hÄnglar eller Tildor väntar nu både på fler hänglar och har fått min första Tilda, med lite tur kommer en Edwin och gör henne sällskap när som helst! Passade på att testa både en för mig, ny vikning och att måla med distresser. Insidan "utvikt"... En tag där jag skrivit en liten hälsning.
Söta lilla hängelpojken! Han såg så go' ut att jag bara inte kunde låta bli. Färglagd med distresser på akvarellpapper. Första gången någonsin jag färglagt med distresser. Jag nosade lite på det på Anna's kurs i höstas men blev inte klok på det.... Men nu var det dags för ett nytt försök. Siffror och bokstäver i metallicpapper och därefter lackat med krackleringslack från Ranger. (Både siffror och bokstäver från Grodan, QK Sophisticate)
Och så en baksida... Det var nog allt för just nu. Idag hägrar storhandling, jobb och lite kortpyssel med sonen som nu tycker att det är hans tur att göra ett födeslsedagskort!


13 kommentarer:

bellis4 sa...

Underbart kort! Jättefint färglagt!

Kram

Ulrika sa...

Åh vad mycket fint det fanns här i din blogg! Gillar den här vikningen och det var ju smart med öljett och band. Perfekt färglagd liten hÄngel, svårt att fatta att du inte gjort det förut? Hit kommer jag tillbaks, tack för inspirationen!

AnkiB sa...

Åh vad mycket fint det fanns här. Gillar allt du har gjort!! Tack för inspirationen.. Hoppas det är okej att jag länkar till dig från min webb.

Loreleii sa...

Tack tjejer! Nej, färgläggning med distresser var första gången, har lekt lite med akvareller sedan i höstas men det är en helt annan teknik märker jag. Kanske därför det tagit tid att förstå hur man ska göra, jag gjorde "tvärt om" ;-)

Jättekul om du länkar AnkiB!! :-) *känner mig hedrad*

Mochride - mitt hjärtas röst sa...

Vilket fint kort!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Så himla fint!!
Och jag kan förstå dig vad gäller magnolia-stämplarna.. Jag har aldrig varit värst förtjust i dem, men nu börjar jag få ihop ett fint lager med Tildor & Edwinar ;-) hÄnglar håller jag mig dock fortf ifrån..
Men det är en himla snygg färgläggning du har gjort och kortet är så himla snyggt med vikningen!!

Btw - du har nått att hämta i min blogg! ;-)

Hoppas allt är bra med dig!
Kraaam// Angelica

Zornitsa sa...

Fint kort och spännande vikning...

Anna sa...

Vilket fint kort och kul att även hÄnglar har hittat hem till dig :)
Färglägningen ser jätte bra ut.
Det är bara måla och måla så hittar man sin egen stil att få till det som man vill.
Bara kul och trevligt att du vill länka till mig.
//Anna

Cyllan sa...

Jag förstår att du förälskat dig i den där lilla hÄngla killen för han var söt och vilket snyggt kort du fick till till din bror. Den där kortvikningen var verkligen läcker.

Kraaam C

sandra sa...

Ojoj vilket välgjort kort (Y) Förstår verkligen att du är nöjd med det.

Hoppas att du har haft en bra helg!

Liola sa...

Vilket fint kort!

Maja Stokk / eyovine sa...

Härligt kort =) Å tändsticksasken nedan var urläcker i gul och rosa =)

// Maja

Yoli Design sa...

Hej goding...

Vilket underbart kort... :P sååå himla snyggt... :D

Välarbetat är förnamnet.. haha

Kraaaaaaam