torsdag 11 februari 2010

Ännu ett skiss-bidrag

Så var det dags igen. Äntligen har lusten och inspirationen kommit åter. Det har blivit en LO till förutom den här men den ska göras om, blev inte nöjd med komposition, eller... ja... kortet är jag urförtjust i men LOn.... nä.

Hur som haver. Jag spinner vidare på samma skiss som till stafli-kortet eftersom jag gillade skissen starkt och tänkte att det var kul att göra två olika projekt och se hur det kan skilja i slutresultat. Det blev en väääääääldigt rosa LO om dotterns blå ängla-ögon. Så här i efterhand undrar jag om inte vit CS hade varit bättre än ljusrosa men nu är det lite sent att göra något åt. Swirlen har jag fått av underbara Emily och det är en av mina "sillar" som legat och väntat ;-)
Titeln är "Angel eyes". För i min värld har hon ängla-ögon. Underbart blå efter hennes far. Mina är mer grågröna. En metall-deko i hörnan och engelsk vit spets som jag nu tyvärr tog det sista av, måste se om jag får tag på mer!
Fjärilen är ett urklipp från ett papper från samma serie som övriga papper från PaperMania, distressad för den var kritvit i basen. De två "rutorna" med text och fjärilar är urklipp från ett papper från en annan serie med helt underbara papper, minns dock inte namnet :-(
Och till sist en närbild på en av blomhörnen. Swirlstämpeln bakom blommorna är från Tingtura...
Det var allt för den här gången. Nu kallar soffan och sen blir det nog nattvak, dottern kom hem från dagis med en temp på 38,5...

1 kommentar:

Emily sa...

tjusigt! hon e bra lik sin mamma lilltjejen! :o)

Kramar