söndag 18 april 2010

Söndag, kort och en gö'go drakpojke :-)

Nu är kort nr 2 till tidigare nämd beställare, färdigt. En liten kille som fyller 1 ska få en liten drake som är söt som socker. Saknade dock "spiced marmalade" nr jag färglade och med en liten 2åring i knät och en 5 åring på stolen brevid, båda med händerna fulla av distressfärg och glitterstickles, så glömde jag blanda till färgen till tröjan och den blev helt enkelt gul istället för orange. Jaja.. han blev rätt söt ändå tycker jag!
I morgon är det dags för en ny arbetsvecka. Med en hel del möten, patienter och sjuka små barn som innebär en del vab igen.



2 kommentarer:

Martina sa...

Jätte gulligt kort. Och du måste ändå ha rätt lugna barn om du fick gjort kortet med dom vid din sida. Är min tre-åring i närheten är det inte ens värt att titta på pysselbordet. ;-D

Loreleii sa...

Hehe... nä, inte direkt. 5 åringen är lugn när det gäller pyssel, han glittrade för fullt och var sysselsatt.

Lilltjejen satt i mitt knä och hon är vildare än vildast, det gäller att hålla i grejerna för annars har man hela bordet fullt med distressfärg och vatten! Har införskaffat väldigt praktiska spillfria vattenmuggar på Svanströms, så välter vattnet så blir det ingen större fara. Det gäller bara att se till att hon hela tiden har något i händerna som är ofarligt ;-)