fredag 6 november 2009

Länge sedan

Nu var det hundra år sedan jag uppdaterade, igen. Det har varit lite mycket med jobb och barn och sjukdomar. Som vanligt i vår vardag. Orken och inspirationen har inte funnits där hur mycket jag än har velat. Den är fortfarande inte tillbaka, men i avvaktan på att den ska dyka upp så har jag gjort ett försök till ett farsdags-kort. Känner att jag måste ladda lite inför julkorten. Har tappat känslan tror jag. Trots att jag inte trodde att det var möjligt när jag fick frågan i somras ;-) Men här kommer iaf ett kort, det första på mycket mycket länge. Vi ligger just nu magsjuka för 3e gången den här hösten. Någon straffar mig för något jag inte ens visste att jag hade gjort. Men men. Snart är det sommar igen ;-) Då blir det mindre magsjukor och mer tid att vårda sig själv och varandra.

Jag måste också passa på att visa vad som pryder mitt vardagsrumsfönster just nu. En orkidé som jag för ett par år sen tänkte slänga för att den hade "gett upp". Men så fick jag för mig att plantera om den bara för skojs skull, för att se om den gick att rädda. Det är nu 5e gången den blommar om och den här gången är den otrolig. Först kom en ny stängel med 6 stora knoppar och just som de slagit ut så kom en ny stängel, mitt bland blommorna med ytterligare knoppar...

Nej, nu ska jag ta hand om min lilltjej som just nu tycker synd om sig själv. Inte nog med att hon har varit magsjuk, hon har dessutom en näsa som rinner konstant och igår tittade 3 nya tänder fram mitt i alltihop ;-)
Appropå barnen! Fick deras "dagisfoton" idag!! Är så nöjd med dem båda. Första gången sedan sonens första termin på dagis som vi har lyckats vara med på fotograferingen ordentligt :-)

Inga kommentarer: