torsdag 26 november 2009

Julkort på gång... Uppdaterat med 2 kort till :-)

Det är snart jul! Och trots att jag införskaffade material i god tid så är jag ändå sent ute med själv tillverkningen. Som alltid ;-) Har iallafall gjort 5 kort till skrivande stund. Ett håller jag lite på eftersom det är med i en tävling på FL och inte får publiceras innan den är över.

Första blev grönt och med vad som ska symbolisera en julgranskula ;-) Stämplarna är från Scappers (Rolf Lidberg så klart). Papper från Inkido. Blommor chalkade med distresser och kantade med glitterpenna (sakura).
Nr 2 är bidrag till Skapa Hobby's inkido-tävling med sista anmälningsdatum idag! Gjordes igårkväll under tiden vi stekte pannkakor :-) Även här tomtar från scrappers. Textstämpel och papper från Inkido. Chalkat med distresser och så glitterpennan igen. Färgerna på bilden är inte riktigt rättvisande och det blir lite grynigt hur jag än gör, men det hör vintern och mörkret till...

Det är alltid lättare när man väl kommit igång och nu passar jag på eftersom jag är hemma med sjuka barn. Det har blivit två julkort till efter lunch. Lite enklare men så är kortbasen också i Bazzil Bling (vit) och då ville jag inte täcka hela ytan... Samma tomteserie som innan. Pappret är "rester" från min andra LO någonsin på Linnéa förra nyårsafton. "God Jul"-texte är embossad i guld.

Och så något mycket ovanligt för att vara jag! Ett blått julkort :-) Den här stämpeln är en födelsedagspresent från underbara Jiz som har gett mig en prenumeration på en kort-makar-tidning!!! Och med första numret följde ett gäng julstämplar (clearstamps). Det här är den första jag använder, de andra kommer!! TACK vännen! Pappret är från min allra första LO någonsin! Distress-stickles (picket fence) i prickar runt stämpelmotivet. Engelsk spets från en lokal sybehörsaffär. Embossat i guld i nedre högra hörnan.

Alla stämpelmotiv är färglagda med akvarell på 200g akvarellpapper.

Och vet ni... IDAG fyller jag 30! :-) Gamla damen ;-)



1 kommentar:

Cyllan sa...

Hiiimla sööta julkort du lyckas få ihop. Åå vilka söta tomtar....hm, såg till min besvikelse att de var slutsålda för de är precis såå härliga som jag tycker tomtar ska va - blev extra förtjust i tomten med katten (jag som älskar kattstämplar)
Hm...gammal??!? Va ska vi kalla mig för dåå som är 39 och om ett halv år ska upp på 40...fniss.
Grattis i efterskott!!!
Kraaam C