onsdag 2 juni 2010

Skapa Hobbys fyller 5 år :)

På lördag är det dags, då fyller en underbar butik 5 år. Den stora lilla butiken av himmelrike på Hornsgatan firar med buller och bång, kika in i bloggen vettja: http://skapahobby.wordpress.com/

För att fira in lördagen så pågår en skisstävling som jag har sagt att jag skulle vara med i. Med andan i halsen fick jag så äntligen klart ett bidrag sent i natt. Sista dagen är idag så knåpa ihop ett bidrag ni också! Skiss och regler hittar ni HÄR.

Färgerna skulle vara blått, vitt och gult. Och jag trodde inte att jag hade papper som passade, men med lite gul cs så löste det sig, hoppas det duger :)
Papper från Inkido (våren/sommaren 2009),
Tilda med korg; Magnolia, stämplad på 300g akvarellpapper och färglagd med distresser (Tattered rose, aged mahogany, vintage photo, mustard seed, weathered wood, walnut stain och stormy sky). Vingarna glittrar av en sakurapenna men det syns inte på bilden.
Halvpärlor från Inkido. Blommor från Prima överdragna med glitterstickles. Egen liten charm och band från Skapa Hobby (där förövrigt både pärlor och papper är inköpta). "Grattis" är en rub-on från Kaiser craft.

En insida... Stämpel från Skapa Hobbys egen text-serie.
Och på alla kort finns så klart en baksida, här är den.
Jag hade hoppats på att ta mig upp till affären och kika på lördag. Men med sjukt litet barn hemma så hänger planerna lite löst. Jag ska deala lite med maken så får vi se. Förhoppningsvis kommer jag iväg. Har en lååååång önskelista ;)



5 kommentarer:

Camilla sa...

Hej,
Vilket jättefint kort du gjort!

Lycka till.

Camilla /anuya77

Petra sa...

Härligt kort i fina ljusa färger. Håller tummarna för att du vinner.

Pyzzlis sa...

Hej,

Tittat runt lite i din blogg. Så mycket fint och inspirerande du gjort. Hit kommer jag återkomma...
/Jenny

Unknown sa...

Så sött kort du har gjort! :D

ha en fin helg!
Kram
Malin

Laila sa...

Ett jätte fint kort du gjort av deras skiss! ♥