söndag 6 juni 2010

En ask för smått och gott

Jag har storshoppat scrapbookingsaker. Vilken härlig dag det var idag. 5 åriga sonen och jag var på födelsedagskalas på Söder och firade Skapa Hobbys 5 års jubileum. Vi gjorde ett sött litet hus som jag inte har hunnit fota, bilder kommer. Sonen har knappt släppt det sedan vi kom hem ;) Jag fick med en rund ask hem som jag fick för mig att jag skulle göra något riktigt sliskigt romantiskt av. Och här är resultatet. Papper från Inkido (de är vit- och vaniljgulrandiga men ser mer vita ut på bilden än i verkligheten). Vaniljgul CS. Metalldelar som jag piffat lite med creamfärgade halvpärlor från Kaisercraft. Spets och självklart massor av blommor, vad annars?!

Hade stora problem att fotografera locket så det fick bli kort på balkongen, därav den gräsligt gröna bakgrunden. Ljuset gör att pappret ser helt vitt ut men jag lovar, det är gulrandigt! Spets igen, ett litet handtag med ring och sedan fick jag inte plas med mer!

Nu är det slutscrappat för några dagar framöver eftersom det är söndag och det innebär att det är jobb imorgon igen. Förhoppningsvis är lilltjejen så pass pigg att hon kan gå till dagis i morgon. Hon var hemma nästan hela förra veckan med feber och i fredag kastade vi in handduken och gick till läkaren. Öroninflammation och halsfluss blev domen och nu sörplar hon antibiotika 3ggr/dag.

Nu sover de båda sött. Dottern i vår säng eftersom hon inte går att lägga i spjälsängen när hon är sjuk av någon anledning. Och sonen ligger utslagen med fötterna halvvägs på kudden, utslagen efter nationaldagsfirande på Torekällberget med mamma, mormor och morfar. Han har hoppat från höskullen så pass att han hade hö innanför kallingarna när vi kom hem!

7 kommentarer:

Pysseltagen sa...

WOW!!! Riktigt supersnyggt!!! Får nog lov att köpa ett par askar jag oxå. Speciellt nu när du har bjudit på så läcker inspiration :)

Tack för titten!

Tygbiten sa...

Underbar ask, har sett handtaget med ring har jag sett i "min" pysselaffär men inte kommit på vad jag skulle ha den till, så bra den blev på locket!

Hoppas att ungarna håller sig friska, kram Tina Tygbiten

Pippin sa...

Jättegullig burk! Fina dekorationer du gjort på den.

Laila sa...

Det vart en riktigt tjusig ask! Jag ska också ta och köpa upp mig på några. Blir ju perfekta att ge någon gåva i också.

Hö i kalsongerna är obligatoriskt när man är på Torekäll! :-D

Carolines Vita vingar sa...

Verkligen fin ask! Kram Caroline

Cyllan sa...

Vilken söt ask!
Kraaam C

Alexandra sa...

Den blev jättesnygg! Härliga färger och dekorationer. Och har man väl börjat göra dem... ;)