lördag 11 september 2010

Bokmärke värdig en roman

Jag läser en del när jag sitter på tåget till jobbet ibland. Ja alltså, jag läser varje gång jag sitter på tåget, men det är bara ibland jag behöver åka tåg till jobbet ;) Och varje gång jag sitter där så grämer jag mig för att jag gör hundöron på sidorna. Så en dag för ett par veckor sedan ramlade jag på något i underbara Essmos blogg! Underbara små bokmärken. Jag var ju tvungen att göra en egen variant av dem. Så här kommer det första. Det kommer nog fler ska ni se.

"Du"- och "är"-stämplar från tingtura samt bokstavsstämplar från Panduro. Papper från Maja Design. Stämplad med "för att du finns", textstämpel (inkido).
Baksidan (baksidan av samma papper) Textrutan är vitt albumpapper som jag smutsat ner med distresser (old paper och antigque linen), stämplad med texstämplarna enl. ovan i svart och därefter med "för att du finns" i old paper, tingturaswirl i milled lavender och weathered wood. Och så lite Walnut stain runt kanterna för ytterligare dimension.
Så här ser det ut färdigt i boken :) Eftersom jag släpar rätt tunga böcker i en mycket välfylld väska ville jag inte ha allt för mycket dekorationer. Men kan nog få sig en eller annan blomma tror jag ;)

Och ni som undrar över hemligheten får undra lite till ;) En månad till knappt! Men sen lovar jag att avslöja allt!

Inga kommentarer: